Friday, April 3, 2009

PUAK BADWI..



yA.. rakan dan taulan,
hari ni mungkin saya akan bercerita panjang....

Sekali lagi di hujung minggu ini kami rakan seerja di off. akan meneruskan perjalanan hidup seperti orang badwi.. berpindah dan merandah.. yesza.. saya sebenarnya tidak suka dengan aktiviti berpindah randah ini kerana :

1. Setiap kali kemunculan bos yang baru maka setiap kali itu juga kami akan dikerah untuk mengubah susun atur pejabat serta kedudukan bilik kami.. yes.. kawan-kawan kalau takat pindah ponggong tuh taklah bermasalah sangat tapi when it comes tuh barang2 segala macam fail dan rekod My......... God.. hampir gila dibuatnya... begitulah masalah kakitangan gomen seperti kami ni ;p

2. Setiap tahun semenjak 2006 yes.. bos saya kerapkali bertukar wajah... saya pun tak tahu kenapa seperti kelas yang gurunya sering bertukar2 mungkin kami anak murid bukan peberet.. heheehee ataupun keputusan menukarkan pegawai itu adalah kesilapan ahlil mesyuarat lembaga yang sentiasa silap mengatur percaturan siapa yang sepatutnya atau seswai ditempatkan di satu2 pejabat Bahagian.. huh... penat i... tau pindah2 nih.

3. Esok i nak balik kampung seawal saturday mownin nan indah tapi terpaksa dibatalkan dek kerana kerahan untuk melaksanakan gotong-royong pejabat. huh! dah nasib kuli ;p.

4. Alangkah happynya andainya mase tuh diisi dengan melaksanakan projek menjahit i yang tak tersentuh2 pun lagi tu.. quilting tuh dah sebulan tertangguh..

5. Sangat...... suker aktiviti menjahit tetapi sentiasa tertangguh dek kerana kekangan masa.

6. Owh.. ya berbalik kepada cerita perpindahan kaum badwi tadi ergh... nak merafak sembah dengan my boss kejap lagi request nak buat aktiviti perpindahan tuh time rehat Tenghari nanti , Boleh?(heheeh pompuan tak wajib yer solat jumaat) so. rehat jumaat nih panjang ckit. bolehla buat aktiviti mengemas bilik baru nanti.. ergh... tensen bilik kiter nih aircondnyer baru lagi kena servis.. selesa ckit..sejuk, bilik baru tuh panas.... aircondnyer lembap.. ergh....

1 comment:

Lady Liza said...

Assalamualaikum... :) 1st time menjenguk ke blog awak, uish, kagum tul.. memanglah shbt ku ini sekreatif zaman kita di sekolah rendah dulu ;) Dr susun bahasa ke aturan gambar2 ke topik2 yang menghiburkan hati.. Syabas hey syabas!

ALWAYS LEAVE OFFICE ON TIME =P

1. Work is never ending process. You can never finish the works. 2. Interest of a client not more important than your family. 3. If y...