Sunday, April 19, 2009

Bad Day



Good bye my Cute Little ASUS

Mmph... Sedish.. Hampa.. Kechiwa..Duka & Airmata ...
2 Hari lepas lap top kesanganku telah 'Dicuri..." bukan pasal rumah kena rompak itu episod luka yang lalu ya kawan-kawan... bukan PERSONA kesayanganku yang dikopak... oh! tidak..tidak itu juga episod gila nan lalu, Kali ini Lap Top kesayanganku hilang di Pejabat 'Toot" satu tempat di Miri. Sangat... frust kerana banyak pattern serta tutorial jahitan kesayanganku masih tersimpan rapi dalam folder lap top tuh.. tak sempat nak print pun lagi.. sadis betul..

Hari Jumaat tuh tak sempat nak lunch coz nak ambik masa lelapkan mata sekejapmasa rehat tengahari tu (gara-gara baby dhiyya merengek demam dapat lelap pun jam 3.30 pg - mauu tak mamai aku gi keja) aku makan lewat sikit hari tuh.. dalam dekat kol 4ptg cam tuh aku gi pantry jap makan rojak dengan cendol yang aku kirim kat member off. tau2 lepas 15 minit macam tuh.. balik kat bilik, balik ingat nak sambung kerja ckit2 tau2 tinggal charger..ngan modem jer atas meja... aku pikir sapa la budak opis yang nak buat lawak bodo petang Jumaat nih.. coz ada gak bebudak opis yang suka buat lawak tarzan main sorok2 handphone tapi tak pernah lagi la buat lawak ganaszz dok sorok lap top. aku pun melilau la cari dalam laci, bawah meja dalam handbag ;p tak puas hati nih.. rasa2nya aku tak simpan pun b4 gi pantry tuh.. kecoh satu opis carik.. sah takder saper yang buat lawak memang lap top aku kena curik oleh pencuri bodoh mana ntah.. aku heran pesal dia bukak modem, charger, mouse segala... terdesak sungguh dia..

Frust.. betul, Lappy tu hubby tersayang hadiahkan time birthday hari tuh.. time dier offer nak belikan h/p blackberry untuk aku , aku pulak beria2 nakkan lap top tu.. tak sangka tak sampai setahun pun.. dah ilang sakit ati betul.. kalau dapat kat aku la pencuri tu.. Mmmph... mau arwah aku kerjakan sakit betul..
apsal la banyak sangat penchuri sekarang nih.. 2004 -2009 la aku dok kat Miri nih macam2 barang dah ilang... Ei.. Keja tak nak..

Nih la gara2 pindah bilik hari tuh.. bilik aku hari tuh elok jer tersorok, kena suruh tukar pulak ... nak buat cemana dah kuli follow jer la.tau aku selalu jumpa client yang macam2 peel letak la kat tempat yang save sikit nih.. pergh.. entah masa mana la orang tuh melilau perasan kedudukan lap top aku ngan hand bag aku segala. Handbag tuh sempat juga dia godek tapi tak dan nak amik aperpun ada orang lalu agaknya. Bilik aku sekarang nih.. ngam2 tepi pintu belakang off. kalau pintu belakang tuh bukak sapa2 yang lalu lalang memang nampak jelas la segala reta atas meja aku tu. Member2 yang nak merokok memang salu kuar ikut pintu belakang tuh.. aku rasa memang pencuri tuh dan kenen kat lap top aku 2,3 hari dah kot.. mungkin dia selalu lalu kut tepi opis kitorang dan dok tunggu masa nak usha lap top tuh..

Apapun mujur pencuri tu tak amik modem nih.. kalau tak HArU..........
Nak beli baru? Erm.. lambat lagi kot.. buat masa nih.. mummy pinjam ur VAIO dulu lah yer darling... ;p

LIfe must Go On...
Semoga pencuri tuh kena kejutan elektrik time guna lap top aku Ameen..

1 comment:

mrs shaifull said...

lah, cepatnya dia bertindak, sian awak, x pelah, beli je yg baru, biarkan org tu guna barang curi, x selamat dunia akhirat org camtu.

btw salam kenal :)

ALWAYS LEAVE OFFICE ON TIME =P

1. Work is never ending process. You can never finish the works. 2. Interest of a client not more important than your family. 3. If y...