TEr.... Tak Sengajer...


Yesss.. Hari Sabtu adalah hari yang dinanti2 kan oleh kakitangan gomen seperti kami.. hari bersama keluarga nan hari untuk bergumbira ... hehehe =)

Ada cerita lucu sebenarnya (rasa bersalah pun ada)... Malam semalam aku try konci jam kol 4.00 pagi.. (Oleh kerana i tido mati) huhuhu.. maka terlewat sedikitlah.. bangur sahur pagi tadi.. alarm yang pertama jam 4.00 pagi.. boleh lak aku main ilek2 lagi nak sambung tido 5 minit jerrr. Lagipun aku nengok kekanda tercinta pun dok elok lagi bergulung dalam selimut tuh... [aku pun sambung lelap jap.. tup..tup sedar balit dah jam 04.20 pg.. mau tak aku kalut berlari gi dapur panaskan makanan (besa sahur aku jarang masak dok panaskan lauk berbuka semalam @ pun masuk 1,2 dishes jer..) lepas kemas2 meja aku agak ada lam 15 minit lagi nak habis imsak, Aku bangunkan hubby dan kitorang berdua kalut2 la makan dengan cepat2 dah tuh sempat jugakla buatkan hubby air kopi panas dan untuk aku sendiri air milo panas.. kitorang makan ayam masak kunyit dan ikan masak kicap jer (sangat simple hoccay =p)... dah siap kemas2 sumwa aku tengok hubby boleh main mafia wars sambil mulut makan cekelat.. aku sound la kat hubby soh cepat2 makan kang azan bunyik tak pasal... kena muntahkan balit yang dalam mulut tuh.. silap2 sengaja telan heheheheheh...

Siap2 cuci pinggan kemas2 dapo..aku tunggu2 la nak dengar azan... sambil tuh mulut sempat gak la sembat kebab sepotong dua heheehee... siap makan kebab rasa nak terkencing lak aku. Tuh pun sempat gi minum air segelas besar dan ke tandas dan berwudhu' segala... Selesai jer urusan kat tandas aku jengokla keluar tingkap.. macammmm terang jer apsal cepat beno langit cerahh nih.. aku pun tanya Encik Suami... bah..bah macam dah terangkann langit (waktu tuh masik malam tapi nampak la beza sikit macam dah terbit fajar..) aku pun berlari gi tengok jam kat lap top... Allahu Akbar.. rupenya dah pukul 6.00 lebih.. jauh dah lepas subuh tuh... MasyaAllah.. aku pun dok nebes2 aku cuba ingat2 balik rasanya cam bangun kol 4.20 tadi.. rupanya sah2 memang jam tadi pukul 5.20 macamana aku boleh nampak pukul 4.20.. aku pun tanya encik suami macamana nih.. boleh kire ke posa kite... Mmmph... Boleh encik suami jawab... takper... Kalau tak tau dan tak sengaja takper... kalau sengaja tuh batallah.. eh.. gitew ehss macam rasa bersalah lak...

So.. malam nih.. nak set alarm awal sikit jam 3.30 pg macam tuh dan nak pasang alarm koat2 ish... ngeri sungguh kejadian tuh.. mungkin kerna perasaan bersalah sehari suntuk nih aku takde rasa lapar pun.. selamba jer dok buat "Seperinnngg Kelining" di hujung minggu al-maklumla nak raya, Walaupun dok quarters gomen kena jugakla bersedia dan mengemas sikit sebanyak kot2 jiran tetangga bertandang kan.. tahun nih dapat cuti 3 hari jer dapatla balik kampung sekejap =)
bab sepering cleaning tuh pulak aku sambung kat entry yang lain yek..

Daaa ngantuk ya amat dah nih.. Gud Nite Ebribodi =)

Comments

Lady Liza said…
Aduh2..lucunya cerita tok bwahahaha...

Popular Posts