Thursday, September 10, 2009

Nasi Lalapan

Semalam, kami berbuka dengan yang ini "Nasi Lalapan" di kedai makan cahaya Taufik (Lutong) .. ops..opss bukan suami i yang punya kedai juz nama jer sama ;p heehe oleh kerana nama pon sama maka Encik suami selalu la dapat discount makan kat situ.. sedappp apa2 menu pun memang sedap kat kedai tu.. cumanya jarang sekali nak gi makan sebabnya selain agak jauh dari rumah .. kalau pergi tuh! selalu jer dapat discount naik segan rasanya nak datang selalu makanya .. selang sebulan sekali ok lah kan =) ==> aku lak baru 1st time gi sini encik suami selalula lunch ngan kawan2 opis.

Semalam sebenarnya aku plan nak masak ayam kurma , sayur sawi (masak air) <- yang nih peberet baby dhiyya harruss ada.. dia dok sebut sayur ni sebagai "Cayoooo Cuppp"
sayur sup heheehe.. syukur alhamdulillah sib baik tak la susah mana nak bagi si kecik makan sayur... opss sambung balik dan cucur udang...

Semalam tengahari (apsal entry nih asyik semalam yek ;p) aku balik umah jap siap masak nasi & keluarkan ayam dari peti ais nak bagi mudah sikit masak time balik keja nanti.. petang2 konfom sampai umah dalam kol 5 lebih, berbuka lak kol 6.30 ada sejam jer nak masak tuh.. so. aku ready la dulu segala bahan dok susun atas kabinet supaya nanti petang senang...

Tup..Tup.. balik keja semalam Encik suami ajak makan di luar.. nak makan ayam penyet or nama glemernya nasi lalapan.. dalam otak aku dok pikey apala nasib ayam ku dalam sinki dapo dan nasik yang dah ditanak tuh yek.. dah bagitau Mr. Suami tapi dia cakap takpe hari ni ayang leh ilek2 sikit ayam tuh macam tak bleh taruk lam esbok balik.. Mmph.. ok..ok... aku pun ikutkan ajer.. dah orang bagi senang kan =) heehe

Aku bagi syarat tapinya, tak mau gi "PARAM" , tak best.. jadinya Mr. Suami bawak gi Kedai peberetnya dan kitorang order nasi lalapan ayam sorang satu heehe dan green tea.. BB dhiyya lak awal2 lagi dok order eskrem... Hmmm malas nak turutkan, suh dia perabihkan mee goreng dulu baru leh mamam aiskrem.. =)

Balik jer rumah.. lepas mandi dan uruskan keperluan untuk keesokan harinya segala so.. aku pun prepare nasig goreng ayam untuk sahur.. coz kekanda tercinta tak mau makan yang berat2 pagi dia request nak nasik goreng (nasik goreng tak berat ker).. aku tak kesah.. asal makan =) hehehee so.. pagi tadi kitorang bersahur dengan nasik goreng ayam versi mommy <-- style campak2 tuh yang sedap. Takder menu lain, Alhamdulillah ada buat lebih sikit untuk bekalan bb dhiyya.. tapi tak tahu lah apa nasib bekalan nasik goreng tuh.. semalam aku bekalkan sup daging.. time balik tuh aku tenggok tupperware tuh macam tuh jugak la belen sup tuh.. macam yang aku boh bekal nak pegi tuh.. tak terusik langsung.. harap2 hari ni dia nak makan la bekalan tuh.. mmph... takut nanti makin kecut... anak bujangku nan seorang tuh cerewet benar bab makannya... huh! kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi kan... tapi setau aku aku jenis tak kesah sumwa boleh, apa kata kawan2 dulu "SAPURA" kekkeeke a.k.a. sapu rata.. (tuh diaa banyak betol tuh..tuh..)

So.. Gen cerewet ni dari sapala agaknya..
ehem..ehem... Encik Suami sila jawab ya ;p

No comments:

ALWAYS LEAVE OFFICE ON TIME =P

1. Work is never ending process. You can never finish the works. 2. Interest of a client not more important than your family. 3. If y...