Friday, September 4, 2009

Sangat sayang orang yang jujur....


Semalam dengan gembiranya sebelum waktu balik bekerja... telah meng "sms" hubby tercinta .. dengan ucapan " Hari ni tekak berkata ' nak makan pasta n pizza heheheh boleh ke sayang..." 10 saat kemudian message dari hubby tercinta diterima dengan jawapan... okeh petang ni kita berbuka kat Fratini's Restaurant... mommy nak makan apa apa.. boleh jer.. asalkan.. Tut...#^$%^$%%^^*" kekkeekek part tuh sensor yek kawan2 heheehe... Makanya dari opis amek si kecik dan misi utama kami adalah menuju ke sini -->


Time tuh dalam kepala memang nak order seafood pasta n hawaiian pizza sebab sangat suka makan nanas.. si kecik macam biasa order honey dew juice n pasta (sangat kedekut k mommy nak rasa sikit pun tak leh) babah pula order beef grilled ntah hapa nama pun dah lupa... aku cam besa dah plan dah lam kepala nak seafood pasta.. dah terbayang2 ponn wajah udang, oyster dan segala macam khazanah laut dalam tuh... nih baru intro penghujung cerita tak sampai lagi tunggu.. siap-siap makan si kecik pulak buat perangai tak sabar nak keluar dari kerusi.. nak gi cuci tangan dok pekik.... dah volume dier sorang yang paling tinggi dan nyaringg kat dalam tuh.. Maka aku pun dengan serba kalut bawak n pujuk si kecik jalan2 kat luar... budak dah 12kg.. senget jugak la rasa pinggang... kalau keta dah lari alingment orang kate ;p hehehe

Nyesal tak prepair shoes si kecik dalam keta.. tak pasal2 kena dukung.. hubby tak abis makan lagi so.. untuk mengelakkan temperature abahnya naik leh si kecik tuh.. aku pun mintak kunci keta dan lepak2 dalam keta sementara tunggu hubby tercinta gi bayar.

Hubby pulak lepas siap2 bayar terus la masuk keta dan balik.... Sampai umah cam besa selesaikan dan tunaikan apa yang perlu ... tengok t.v sekejap dan tido.. heeheheh tooott.. toott around 3 lebih hubby kejutkan untuk prepare for Sahur( hehehe haku tido mati selalu.. sebab tuh asyik encik suami jer la yang selalu dengar sang alarm )...

Sambil bangunkan tu hubby tanya simpan modem kat mana.. aku jawabla dalam handbag ... suami tanyalak handbag mana? (besala.. adik kakak fomfuan tak sah kalau tak lebih dari 3,4,5 handbag hehehe) .. Aku cakap la dalam tote bag baby dhiyya... hubby pun selongkarla bag si kecik.. for information hubby nih sangat addict main game mafia wars yang dalam facebook tuh... ntah hapa2 heheehee sementara tunggu aku sediakan sahur biasanya hubby dok layan game nih...

Tup.. tup... macam kena kejutan elektrik.. aku baru teringat.. semalam masuk fratini;s aku boh handbag atas meja dengan bib si kecik time balik lak aku hanya dukung si kecik sorang tak bawak apa2 pun.. Hubby lak masuk keta hanya bawak tapau pasta balik Hu...hu...hu... aku sudah tertinggal yang ini -->
Hubby dah mula bising2 .. dan siap suruh ingat betul2 mana simpan.. aku memang betul2 confirm dah tertinggalkan beg lv kesayangan (pirate pun padahal) atas meja kat fratini's tuh huhuhuu risauuuuuuuu ya ampun seram sejuk rasa badan.. dalam tuh ada bank card ada buku akaun segala ada membercard shopping complex segala dan yang paling penting i,c , lesen segala... tambah menyesakkan dadaku ialah huhuhuh duit hasil jualan biskut raya my sis in law yang aku tolong jualkan huhuhuhuhuhuhh cemana nih.... sakit dada.. wooo.

Suami tercinta sian pulak tengokkan aku yang terkial2 tak tau nak buat apa... hubby cakap takpela.. duit boleh ganti balik tapi i.c ngan lesen tuh la yang bayak songeh nak buat report polis hilang segala.. nak buat camana kena tunggu restaurant tuh bukak jugakla baru boleh tanya tuh pun.. kalau takde customer lain yang sembat.. huuhuh risau sungguh..

Fratini's restaurant tuh bukak dalam kol 11 pg camtu.. so pepagi kena gi opis dulu.. nak kerja pun tak betul diknon.. dalam kepala dok pikey cemana lah kalau takda orang ngaku hambik.. cemana kalau ilang.. alahaiiiii dah la malas betul nak gi uruskan segala macam tuh,.. tension tol camana la boleh lupa semalam...

Dalam jam 10 lebih camtuh aku gi amik hubby kat ofis dan kitorang gerak ke Fratini's dlam perjalanan tuh.. rasa nak ter "cirrr" pun ada nebes.. kot2 tak leh jumpa balik.. hubby lak macam cool jer.. gerrramm.. sampai sana hubby terus jumpa manager dan bertanyakan pasal handbeg tuh.. si manager lak terus telefon staffnya yang shift malam dan bertanya.. hampir 1/2 jam jugakla kitorang kat sana coz budak yang simpankan tuh tak leh dicontact dan yang lain pulak bagitau ada denga pasal staff jumpa handbad tapi yang jumpa tuh tak bagitau yang lain kat mana simpan.. cuba punya cuba last2 dapat gak contact budak tuh.. dan si manager pun siap masuk bilik cari dalam locker berkunci kat dalam satu bilik private nih... tuh dia... dari kejauhan aku nampak bentuk segiempat beg kesayangan haku tuh ;p tapi apsal warna biru lak... beg haku kan kaler cekelet.. mmph..

Sampai 2 jer kat kitorang baru aku perasan beg tuh dibalut dengan plastik biru siap silotep dibungkussss bagai... alahaiii cermat dan jujur sungguh budak yang dok simpan beg nih.. jauh dia sorokkan siap tak bagi budak lain tau takut ada yang tak jujur kot... (tuh dia otak negatif aku) hehehe.

Budak tuh takde coz dia shift malam tapi aku dan suami sempat titipkan ucapan berbanyak2 terima kasih kat budak tuh.. semoga ko cepat naik gaji dan rezeki yang lebih banyak.. terima kasih dik.. tak dapat akak nak membalasnya...

Sepanjang perjalanan balik ke opis tuh aku dok tersengih memanjang sambil mendengar tazkirah percuma dari encik suami =)

No comments:

ALWAYS LEAVE OFFICE ON TIME =P

1. Work is never ending process. You can never finish the works. 2. Interest of a client not more important than your family. 3. If y...