Thursday, May 14, 2009

Buah Hati Kami






Nak makan apa cik ? erm...spaghetti.. fettuccine .. i tak suka cili.. erm.. mee Italy pls..
Heheheh iklan iklan ni seringkali membuatkan aku ketawa geli hati.. heheh bukan apa sedikit-sebanyak mengingatkan aku tentang dia.. ops.. Dhiyya..

Akhir-akhir ni orang bujang kami tak berapa nak menjamah makanan, kalau disuakan nasi tuh sampai pejam-pejam mata dia menolak.. kadang-kadang aku dah macam kematian idea nak buat resipi apa... Dhiyya punya paed advise jangan bagi makanan yang bergoreng coz bb dhiyya selalu sakit tekak dan batuk-batuk akhir-akhir ni diyya demam paed pun cakap ada infection kat tekak so.. aku skang nih salu buat yang rebus-rebus untuk Dhiyya.

Dah 2 minggu aku buat chicken soup, mix vege soup dok ulang-ulang menda yang sama sampai aku dapat rasa Dhiyya pun naik menyampah.. hehheh nak buat resipi pelbagai mummynya nih tak pulak berapa nak pandai memasak..;p a.k.a malas

Last 3 day's aku try rebus pasta begitu sahaja tanpa kuah apa-pun dan Dhiyya boleh habiskan 2 mangkuk dengan senang-senang jer.. OMG! now i have Italian Baby in da House.. kkekeeke ;p tak sangka suka pasta rupanya.. dan sudah 3 hari jugak aku bekalkan pasta still with chicken soup untuk menunya .. memalam tuh kengkadang aku paksa makan nasik jugak sesuap dua... dhiyya macam biasa jugak akan mula main sorok-sorok belakang sudu hehe macam mommy tak nampak.. gewam betul dengan keletah anak bujangku nan seorang skang nih... sayannnng anak mommy..

Gewamm time tengok Dhiyya habiskan 2 mangkuk pasta tuh sib bait sempat snap guna camera phone sahaja kawan-kawan so.. quality gambarnya tidaklah seberapa.. 1 more, sila abaikan latar belakang yang senyenyeh itew.. ;p

dis 29th may Dhiyya will celebrate his 2nd birthday... pun mommy dan babahnya still tak plan apa-apa lagi setelah 1st birthdaynya yang grand (bak kata babahnya) sampai 3 biji kek 3 tempat for 3 times maunya tak grand.. ;p

Mmmmuah.. sayanng anak mummy ... last week dhiyya got his new bike jadi skang nih tengah study nak kayuh beskal merahnya itew... tiap petang time balik keja harrrusss temankan main beskal dulu baru boleh masuk umah... erm... wut a lovely little boy mommy luv u so much...

No comments:

ALWAYS LEAVE OFFICE ON TIME =P

1. Work is never ending process. You can never finish the works. 2. Interest of a client not more important than your family. 3. If y...