Laporan Raya =)




Nampaknya.. aku antara yang terlewat menghantar laporan Hari raya.. maaf ya kawan..gambar sekelaurga juga tidak dapat diupload kerana tertinggal di kampung halaman ;p hehhehee

Cerita hari ray akmi sangat meriah.. seronok walaupun untuk kesekian kalinya kami masih bertiga heheeheh ada juga soalan2 cepu emas dari sanak saudara serta rakan taulan yang menyinggah di telinga.. bila nak tambah lagi satu..? (skema betul cara penulisan aku kan.. eii )
sesopan mungkin aku menjawab.. aA.. kan teringin gak nak tambah belum rezeki.. padahal dalam hati aku.. dah siap2 ngan jawapan.. aku pun bekerja gak memalam macam hangpa... tak Allah tak bagi lagi nak buat macamana.. syukurlah dengan apa yang ada =) wink..;p nyah kau... siap boleh pertikai lagi ko... planning kot.. nanti dah tua baru sibuk nak beranak... dalam hati aiii ammboiii hang.. sesedap mulut jer cakap aku yer.. apa.. kalau aku tak preggie lagi ko sakit ke .. huish.. sakit jiwa betul.. anyway... biarkan mereka terjun dengan labu-labunya.. aku percaya sampa masanya.. kalau Allah nak bagi tang2 tuh jugak kelar seploh orang.. ko nak cakap apa.. hehehe =)

Ehs.. ceta raya tadikan? Tahun ni hubby dan aku amik cuti raya 3 hari plus2 jadila seminggu masuk sabtu, ahad , public holiday.. bolehla... tapi tak semua umah sedara pun sempat gi tahun nih.. macam tak cukup lak.. masa kat umah ngan orang tua, mentua dan adik-beradik pun macam tak cukup jer.. Mmmph... teringin nak cuti lama2 dapat masak macam2 dan belajar masakan macam2 dari ibu tercinta =)

Baby Dhiyya macam biasa, kalau balik kampung.. apalagi bila kat dpean mak nek, pak nek, wan dan akinya lebih2 lagi.. naik tanduk lah budak tuh.. sumwa peraturan dah buang tepi.. kejanya raya ni tadi.. dok lari kuar umah nak gi menyeberang jalan raya depan umah... ish... sakit ati tol la.. dah nama nya hari raya takkan la nak tutp pintu jer kan.. umha mentua aii lak takde gate depan umah terus jalan besar.. tu lah tempat yang paling bb dhiyya minat nak berlari.. sakit jiwa betul dok tangkap2 dia lepas.. dah geram sangat aku cubit gak.. dia ingat buat lawak apa lari2 camtu bahaya tol.. la.. aku lak macam pompuan sakit jiwa, lari tak pakai selipar pun tangkap dhiyya dok terheret2 ngan bj kurung.. eiii geram betul.. kalau dah nangi tuh.. siaplah ada assisstant nya aki n wan.. yang sayannnng tol kat cucu sorang tuh takleh nak marah.. kena bela sajer .. aku cubit jer biar serik.. punnn tak serik jugak.. (budak katakan) jadilah aku cuti nih tadi lebih kurang sebagai penjaga pintu.. hheehe

kawan-kawan..hari tuh kan ada org cakap takdemood nak beraya .. baju raya pun takde lagi.. tahu-tahukan.. ada handbag raya samapai 2 biji.. baju raya sampai 5 pasang.. tuh dia.. penangan raya last minute.. tambah Emcik suami yang sponsor.. mau tak bahagia.. kekkekeke .. keji sungguh ;p sapa la tuh kan...

alamak.. bb dhiyya dah bangun.. kena bagi nenen dulu.. ada masa kita cerita lagi yer =)

Comments

Popular Posts