Thursday, April 7, 2011

BERAT BADAN =P





Hahahaaha .... Muncung.. huduh bebenor... patutla En.Suami candidkan =p
(biar sendiri lihat sendiri sedar...)






Tak senonoh.. lepas makan garu2 pipi, bibir muka...  owh... kerut di dahi membuktikan diri semakin kertu...






online... online... dimana-mana.. =D ..
Hahaahahah ini adalah buktinya...
Amboi..amboi..amboii... badan dalam gambar semangat betol.. naik terus mencanak-canak... kalau depan2 mau pengsan kengkawan lama nampak nih.. maklum la time study org panggil katik la pinggang buruk keruak la u know da keruak is da name of 1 bird spesies. in Sarawak we call it "KERUAK".. hahaahahahaa ala burung kecik yang lari laju dlm katun roadrunner tu...







takper.. meh kita online dan study ini atkin diet terlebih dahulu.. ya semasa study bolehlah kiranya dihidangkan sepinggan pasta dan ala-ala 2,3 kepak ayam madu hihihihiiii =p ..



Pingsannnnn lagi sekali.. 
Sebenaqnya kita nih tak sedar badan sendiri semakin naik... bila tengok gambar sendiri baru tahu, baru mengerti baru "SEDAR DIRI" perkara ini tak boleh jadi.. tak boleh dibiarkan berlanjutan dan berterusan ... amboi..bunyi macam calom kempen parti toot!! di Sarawak yang baru nak kecoh 2.3 hari nih... hahahahaha !!!


owh.. kembali ke pangkal jalan..

Adapun dengan ketinggian 144cm ini adalah tidak seswai atau kata-kata sensitipnya huduh... benor kalau berat tuh.. mencecah 50kg keatas ... mungkin ramai yang akan berkata sambil berbisik-bisik di telinga kawan mahupun hati sendiri .. takat 50kg apalah..sangat... tapi percayalah ketinggian pokok ini sangatlah katik sudahla ranum dan lebar ketepi hihihihi..maka selain dari tidak sihat (sakit kepala, pinggang, kaki cepat lenguh & stress)

Pada pandangan mata kasar juga tidak menarik.. nak beli baju pun susah.. al-maklumla.. bila baju ketinggian size S haruslah pinggangnya pun 24,25 bak pinggang kerengga... macam pinggang mak nih...tak mampunya nak menampung... tak payahla saya ceritakan betapa sihat dan membesarnya size pinggang saya... gambar diatas pun cuma sanggup menunjukkan paras muka sahaja hahahahaa.. (sekali lagi ketawa cover line)..


Nampak tak..bukti yang besar sekali lagi diatas.. kena guna baju size L barulah sisi pinggang boleh bernafas.. tapi Sila lihat bahagian bahu .. menggelebeh.. sebab size adalah 2 kali lebih besar dari saiz badan... begitulah al-kisah betapa sukarnya kami yang katik dan ranum ini mencari baju yang seswai...  silap pakai macam sarung nangka... itu bukan orang kata... sendiri yang nampak dalam cermin. hhehhee... (sengih cover lagi)


Oleh itew... marilah kita sama-sama berusaha .. menyah punahkan segala lelemak yang terkumpul selama ini..
okeh... Berat yang menyusahkan hati ini adalah..


Last Monday or masa gambar tersebut diambil(beberapa minggu lepas) adalah 48.7 kg (berat badan tertinggi bukan semasa mengandung) =p


Berat purata normal = 44kg (berat sihat kata doktor)


Berat idaman hati = 38kg owh... tolonglah ramai-ramai aminkannn...


Berat pagi tadi -baru 3 hari induction atkin diet = 46.6kg


Maka lelemak yang perlu diperangi untuk menuju berat badan idaman adalah ..


10.7kg ...


maka sehingga pagi ini 2.1 kg lelemak telah dimusnahkan ... another 8.6kg TO GO... YEAH!!!!!
CHAIYO!!!! CHAIYOK!!!!

4 comments:

Pnut said...

tahniahhhhhh teruskan ek...

Nour El AiN said...

Terima kasih k.pnut =)
Kau sumber inspirasiku...
Hehehe nih kena bagi semangat
Dgn sifoo gak nih =)

ah sue_2ya said...

gambate kudasai k.nor...ngeh3....kmk mok g mngmpu tok...jd kaki kipas ssh mati...cmmnt owg popular...:p

Nour El AiN said...

hahahaha kipas la sia sue... mun dah ada tips lak.. harus dikongsi haahaha

ALWAYS LEAVE OFFICE ON TIME =P

1. Work is never ending process. You can never finish the works. 2. Interest of a client not more important than your family. 3. If y...