Monday, April 4, 2011

Atkin diets




Assalamualaikum w.b.t. sumwa2 yang tersayang..
hihihihhihiiii marilah mulakan hari kita dengan sengihan =p
Marilah kita bersama-sama berazam dan berjuang serta bersemangat kental..
Ayuhhhhhh!!!!!! Ayoooohhhhhh!!!
mara ke medan perjuangan..


;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;




Hendak tahu apa yang sedang saya perjuangkan... malah En.Suami pun dipaksa berjuang bersama.. 
macam biasa semangat dan azam yang dibawak dari tahun ke tahun.. dari bulan ke hari.. dari jam ke minit..
dah gian sangat teringin nak ikut azam kak p-nut yang kuat semangat tuh.. seronok lak baca forum kengkawan tentang atkin diet.. makanya insan yang lemah ini pun teringin untuk mencuba... owh.. Tajuk diatas dah jelas-jelas ternagkan pekebenda yang kita nak paparkan hari nih...


Malas nak cerita panjang.. rasanya mungkin ramai yang dah baca tentang atkin diet nih.. kira macam kurangkan karb dan tinggikan protein (owh..sila betulkan kalau teman tersilap paham) kiranya ada macam tempoh induksi jugak.. untuk 2 minggu pertama.. A BIG NO! NO! to nasik, roti, kentang, mee segala jenis dan segala jenis karbohidrat yang sewaktu dengannya.. tapi boleh la nak makan daging, ayam , ikan, telur.. sayuran terutama yang hijau... 


Doakan la kami semangat nak ikut disiplin diet nih yer kawan2..
bukannya apa, semenjak dua menjak nih selalu sangat sakit kepala... kepala rasa berat semacam..urat belakang kepala rasa tegang sangat.. jalan macam nak pengsan.. badan selalu lesu... cek kat klinik ok pulak bacaan darahnya.... takde la tinggi pun.. takut jugak la kita kolesterol ke apa kan.. maklum la makan langsung tak jaga... sumwa nampak sedap.. huhuhuhu =p


Sekarang nih... dah banyak sangat dengar bab2 strok nih.. penyakit tak mai dekat orang tua jer.. sekarang muda-muda pun ramai yang strok .. darah tinggi , kencing manis pakej utama tuh tok sah cerita la. kat opis.. budak2 muda pun ramai yang kena.. so.. kita yang kertu nih pun.. beringat la jugak..


Ish.. Ish... panjang la pulak ceritanya kan.. padahal nak tayang menu kita dan En.Suami malam ni jer.. hehehehe silakan jamu mata yer kawan-kawan...









3 comments:

Cik Puan Gaban @ Seneeyah said...

hahaha...cuba jgn sik cuba...kmk dh cuba atkin tok, mula2 ya mmg rasa seksa ya amat mak moiii...tp yg penting, perlu ada tahap disiplin dan kesabaran yg tinggi..teruskan usaha chaiyokk!!!

nek tok kmk ikut diet Jillian jak..sik tekabir dgn Atkin..huhu

Pnut said...

Sotong tinggi carb.. jgn amek byk...

good luck

Nour El AiN said...

cik puan gaban = mak kaseh la sudi singgah n berik semangat... adooo aiii doakan semangat mek tok terus kental hihihhi (bunyi org di medan tempot jak kikikikii

k. p-nut = Ooo... terima kasih banyak la sudi bagitau... =D terima kasih k. p-nut .. ayo! chaiyok! chaiyok!

ALWAYS LEAVE OFFICE ON TIME =P

1. Work is never ending process. You can never finish the works. 2. Interest of a client not more important than your family. 3. If y...