Senario di bulan puasa


Kruukkk krakkk kruuukkk kraaakkk ( melodi irama perut nan bermeriahan setelah setengah hari ikut sama berpuasa) heheehe aku cakap ikut sama berpuasa kerana sedang dalam bercuti-cuti wanita) sila paham yer.

Erm.. walaupun tengah bersemangat waja mengibarkan bendera merah tapi sesungguhnya akupun seperti kalian juga enggan sewenang-wenangnya makan disitu sana kerana orang lain pun berpuasa heehee.. (sungguh kurang ajar kan untuk duduk bersila makan di pantry walaupun alasan nya aku sedang bercuti) hehehe.

Sungguh! walaupun pagi tadi sementara si kacak hensem (my hubby) sedang bersiap2 membibit bekalan si kecik dan memeriksa segala suis sebelum keluar rumah mencari rezeki yeah....di dapur, Aku sempat membancuh secawan milo dan melantak 2 keping Roti (paun kata urg Serawak) Iya! Sungguh! jam 11 pg tadi aku separuh pengsan kerana kelaparan..(tiba2 sedang "berfacebooking" aku rasa kepala aku blur, penin, tekak mual, perasaaan ingin muntah dan nah... perutku berlagu irama heavy metal dengan rancaknya, Sungguh keji kan.. terhina betul rasanya.. kemana pergi semua azam-azam diet sebelum ini. Huh! nak makan hanya sekeping roti keben untuk sahur dan berbuka puasa kononnya agar boleh bergaya anggun di Pagi Syawal nanti.

Herm.. nampaknya hancur lumatlah rancangan diet aku di bulan puasa... ;p (Sila lupakan niat anda untuk berbaju kebaya, berlenggang kangkung, Memimpin tangan si kecik dan lalu dihadapan orang ramai sambil disapa... cutenya adik, kakak disebelah sapa nama...? adik beradik sedondon la baju ) Muahahahahahahahha tinggi kan imaginasi aku... ;p

My baby is 2 years + & we have been married for 3 years +
(beginilah perbualan sepasang suami isteri dan seorang budak kecik di suatu petang yang damaiii)

Si Anak = bermain dengan wallet babahnya sambil sibuk menghamburkan seberapa banyak (wang ringgit) resit yang boleh hehehe (my hubby suka simpan resit beli barang dan padat2kan dalam wallet yang kecik sehingga kadangkala terbuang wang ringgit yang diingatkan resit huh!)

Tiba-tiba terjatuh lah sekeping gambar seorang gadis yang sungguh cantik dan ayu sekali... si anak terperanjat sambil berkata kakak antek... antekkk kakak (meanss kakak chantek)

Si Abah = Cantik kakak kan... ? (aku alihkan bahasa lah yer.. sebenarnya perbualan diorang nih dalam bahasa melayu Sarawak)

Tibaa-tiba jatuh pulak sekeping gambar jejaka hensem ..

Si Anak = Babah la.... babah encemmmm

Si Suami = sapa ni? hensemmnya...

Si Anak = babah... dis iz babah.... babah encem..

Si suami = tersengih gumbira

Si isteri = sibuk membelek kedua-dua keping gambar tersebut dengan perasaan yang agak tidak puas hati ;p baby tak kenal ke sapa ni? sambil jari telunjuk beriya2 menunjuk gambar gadis tersebut.

Si Anak = akak antekkk la mommy... kakak antekk....

Si Isteri = Sapa cantik ni...? cantikkan... boy... sapa ni? (dengan nada sedikit memaksa)

Si Anak = Akak.. akak .. akak.... antek... (sambil berlatar belakangkan suara si suami yang sedang ketawa berdekah-dekah)

Si Isteri = Nih mommy la sayang... mommy... mommy antek kan?

Si Anak... = No..no...no.... kakak.. kakak...

Si Isteri = nih gambar mommy la (zaman anak dara) mommyyyyy..... (ala2 mengaum)

Si anak = blur......

Si Suami = mommy la.. mommy cantekkan... mommy princess la... (nada memujuk)

Si Isteri = Muncung.... huh!



Iktibar = Sila mulakan senaman diet anda mulai sekarang....

Nota kaki = Budak kecik tak pandai bohong tau.. dorang cakap ikhlas... heheehehee

Comments

Jiey^Mien said…
arghh..
tertekan sama..
aduhai..
kena start diet gak nih..

Popular Posts