Wednesday, January 21, 2009

1. Hari ini mood saya biasa-biasa saja, sepanjang malam tadi saya menderita sakit pewot... saya pun tak tahu kenapa... my baby boy macam biasa.. suka tido mengiring atas pewottt mamanya maka, penderitaan sakit pewot saya semakin menjadi-jadi..

2. Saya tidak tahu, mungkin sakit pewot ini akibat iktiviti diet mendadak saya sejak seminggu yang lalu.. ya kawan-kawan saya telah mula belajar berdiet... heheeeheheh my hubby terchenta cuma sengih memanjang bila saya war-warkan azam untuk berdiet pada tahun ni.. saya telah boring shopping seluar hanya kerana seluar yang lama sudah ketat.... ukuran pinggang saya dahulu hanya 25 ya kawan-kawan.. saya ulangi hanya 25.. tapi! itu cerita lama.. sekarang dari saiz S saya terus melonjak ke saiz L Arghhhhhhh!!!!!!!! sungguhku tak percaya... M pun tak sempat merasa sudah dihadiahkan denan saiz L tidakkkkk!!!!! entahkan tahun depan dapat XXL erghhhh tidakkkkk oleh itu saya berusaha untuk menurunan berat badan saya sehingga 38 ataupun 37 kg.. ehehehehehe ehem..ehem.. jgn ketawakan saya ... nanti saya sudah slim saya akan jalan melenggang - lenggok di depan kamu... dan birkan kamu.. disampuk sambil gigit kuku .huhuhuhhuhuh

3. Azam saya menurunkan berat badan saya sehingga 37kg bukannya apa kawan-kawan.. saya bukanlah supermodel yang tinggi lampai seperti cindy crawford, Tyra Bank @ Nasha Aziz saya hanyalah si kecik gendut yang mempunyai ketinggian 144cm sama paras dengan pokok betik di kebun bapa saya.. oleh itu, berat 37 kg amatlah ideal untuk ketinggian yang seranum itu.

4. saya telah mengurangkan jumlah pengambilan nasi dalam pemakanan saya, dan melebihkan pengambilan sup serta sayur-sayuran sekali-sekala saya akan ambil juga sup mee hoon dan akan tolak tepi segala jenis daging yang menyelerakan itu... Saya terseksa sebenarnya.saya sangat love makan nasi yang banyak... ice blended chocolate... pizza.. cheese yummy spaghetti meatball... urghhh..... tidak!!.... tapi, saya akan lebih terseksa melihat pakaian-pakaian lama yang sudah tidak muat dipakai..

5. Itu cerita diet saya... si kecil hensem saya sudah pandai bercakap vs berborak sekarang.. dia akan sentiasa riuh bertanyakan itu dan ini walau kadang-kadang saya dan suami terchenta kurang faham apa permintaannya... dia sangat seronok sekiranya dilayan untuk berbual.. sudah boleh menolong ambilkan barang.. simpankan mainan (tuh pun ikut mood-kene puji2 dulu) itu cerita buah hati saya... walaupun saya tinggalkan dia untuk pergi bekerja tak sampai berhari-pun menjelang tenghari saya sudah rindukan karenah dan perangai nya.

6. Buah hati saya yang seorang lagi kurang buat perangai.... hehehehe that's my hubby terchenta.. dier sangat sibuk main game jinonline asyik sungguh... berlawan dengan jin tuh.. saya pun tak paham.. hubby terchenta dah belikan saya lap top baru so.. tidak adalah sessi berebut giliran macam dulu tuh!

7. Cerita saya sendiri ... akhir-akhir nih saya sangat malas untuk memasak... yang simple2 jer.. main campak-campak giteww... tomyam campur, sup campur yang campur2 jeh... hehehe mujur hubby terchenta bukan cerewet orangnyer...

8. Owh........ sakit pewot.

No comments:

ALWAYS LEAVE OFFICE ON TIME =P

1. Work is never ending process. You can never finish the works. 2. Interest of a client not more important than your family. 3. If y...